Dane organizacyjne


Powiatowy Urząd Pracy w Zwoleniu wchodzi w skład powiatowej administracji zespolonej od 01.01.2000 r.
Obszarem działania Powiatowwgo Urzędu Pracy w Zwoleniu od 01.09.1999 r. objęte są gminy: Kazanów, Policzna, Przyłęk, Tczów, Zwoleń oraz miasto Zwoleń.

Powiatowu Urząd Pracy działa na podstawie:
  1. ustawy z dnia 13 października 1998 r. - Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną,
  2. rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 30 grudnia 1998 r. w sprawie dostosowania organizacji i obszaru działania wojewódzkich i rejonowych urzędów pracy do organizacji administracji publicznej,
  3. zarządzenia nr 1 Dyrektora Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Warszawie z dnia 4 stycznia 1999 r. w sprawie dostosowania organizacji i obszaru działania powiatowych urzędów pracy i ich filii do nowej organizacji administracji publicznej województwa mazowieckiego,
  4. uchwały Rady Powiatu Nr IV/20/98 z dnia 31.12.1998 r.
  5. regulaminu organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Zwoleniu.
Powiatowy Urząd Pracy jest jednostką budżetową zgodnie z ustawą z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. nr 157 poz.1240 ).

Status prawny pracowników Urzędu reguluje ustawa z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. nr 223 poz. 1458 z póź. zm.).

Zasady organizacji wewnętrznej Urzędu oraz strukturę i zakres działania komórek organizacyjnych określa Regulamin Organizacyjny Urzędu, będący załącznikiem do Uchwały nr 189/09 Zarządu Powiatu w Zwoleniu z dnia 14 grudnia 2009r.
Działalnością Urzędu Pracy kieruje i ponosi pełną odpowiedzialność przed Starostą Dyrektor Urzędu Pan mgr Piotr Pawelec.

Komórkami organizacyjnymi w Powiatowym Urzędzie Pracy są:

- Centrum Aktywizacji Zawodowej:
 
  • udzielanie pomocy bezrobotnym i poszukującym pracy w uzyskaniu odpowiedniego zatrudnienia,
  • udzielanie pomocy pracodawcom w znalezieniu odpowiednich pracowników,
  • dobór kandydatów na odpowiednie miejsca pracy i wydawanie skierowań,
  • współpraca z partnerami rynku pracy w celu zebrania informacji o strukturze gospodarczej i kierunkach rozwoju w powiecie , o kierunkach kształcenia i sytuacji demograficznej,
  • wydawanie skierowań do pracy,
  • prowadzenie doradztwa zawodowego oraz informacji zawodowej dla bezrobotnych oraz innych osób poszukujących pracy,
  • popularyzacja usług w zakresie doradztwa wśród klientów Urzędu,
  • tworzenie banku danych dotyczących informacji zawodowej,
  • organizacja szkoleń dla osób bezrobotnych,
  • prace interwencyjne,
  • roboty publiczne,
  • staże,
  • przygotowanie zawodowe,
  • dotacje dla osób bezrobotnych i pracodawców,
  • wydawanie skierowań do pracy subsydiowanej'
  • projektowanie, realizowanie i ocenianie efektów programów z zakresu promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia oraz aktywizacji zawodowej,
  • inicjowanie, przygotowanie i realizowanie programów rynku pracy finansowanych z Funduszu pracy oraz
    innych projektów wspótfinansowanych ze środków Unii Europejskiej.

- Wieloosobowe Stanowisko ds. Informacji, Ewidencji i Świadczeń:
  • rejestrowanie zgłaszających się bezrobotnych i poszukujących pracy,
  • wydawanie decyzji w sprawach osób bezrobotnych,
  • rozpatrywanie odwołań od decyzji,
  • przyznawanie stypendiów dla bezrobotnych,
  • przyznawanie dodatku aktywizującego dla bezrobotnych,
  • wydawanie dla osób bezrobotnych: zaświadczeń, informacji o osiągniętych dochodach,
  • refundacja składek na ubezpieczenie społeczne rolników,
  • udzielanie informacji o usługach Urzędu;

- Wieloosobowe Stanowisk ds. Finansowo-Księgowych:
  • planowanie i rozliczanie środków budżetowych,
  • planowanie i rozliczanie środków Funduszu Pracy,
  • rozliczanie środków Europejskiego Funduszu Społecznego,
  • windykacja nienależnych świadczeń;

- Wieloosobowe Stanowisko ds. Organizacyjno-Administracyjnych:
  • obsługa organizacyjna- administracyjna Urzędu,
  • prowadzenie praw kadrowych,
  • prowadzenie sekretariatu Urzędu,
  • obsługa Powiatowej Rady Zatrudnienia,
  • archiwizacja dokumentów dotyczących bezrobotnych,
  • archwizacja dokumentów związanych z funkcjonowaniem Urzędu,
  • nadzór nad prawidłowością funkcjonowania i wykorzystania sprzętu komputerowego,
  • nadzór nad rozwojem i eksploatacją oprogramowania,
  • administrowanie siecią komputerową i bazą danych,
  • tworzenie bazy danych statystycznych,
  • przygotowanie i uaktualnianie witryny internetowej Urzędu;
 

- Wieloosobowe Stanowisko ds. Obsługi Cudzoziemców:

  • prowadzenie rejestru oświadczeń o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi,
  • wydawanie decyzji o odmowie wpisania do ewidencji oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi,
  • wydawanie zezwoleń na pracę sezonową,
  • wpisywanie wniosków do ewidencji wniosków w sprawie pracy sezonowej,
  • wydawanie decyzji o uchyleniu, umorzeniu zezwoleń na pracę sezonową lub odmowie wydania zezwolenia na pracę sezonową,
  • prowadzenie rejestru zezwoleń na pracę sezonową,
  • współpraca w zakresie zatrudniania cudzoziemców ze Strażą Graniczną, Wojewodą, Konsulami RP, Urzędem do Spraw Cudzoziemców, Państwową Inspekcją Pracy, Urzędem Celno-Skarbowym.

Szczegółową strukturę organizacyjną Powiatowego Urzędu Pracy określa schemat organizacyjny (do pobrania niżej).

W Powiatowym Urzędzie Pracy w Zwoleniu na dzień 1 grudnia 2021r. jest zatrudnionych 27 osób.

Plik pdf Schemat organizacyjny
14‑07‑2007 08:53:00
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
208KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Informacja wytworzona przez:
Roman Furga , w dniu:  14‑07‑2007 08:51:00
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Adam Kmiecik
email: akmiecik@finn.pl tel.:(42) 684 98 91 fax: (42) 684 98 92
, w dniu:  14‑07‑2007 08:51:00
Data ostatniej aktualizacji:
01‑04‑2022 09:33:29
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie