Dokumenty niezbędne do rejestracji
Dokumenty niezbędne do ustalenia statusu bezrobotnego i uprawnień rejestrowanych osób określa Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 kwietnia 2020 r. w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy (Dz.U.2020, poz. 667)
Osoba rejestrująca się przedkłada pracownikowi powiatowego urzędu pracy dokonującemu rejestracji:
- Dowód osobisty lub inny dokument tożsamości wraz z potwierdzeniem zameldowania
- Dyplom, świadectwo ukończenia szkoły lub świadectwo szkolne, dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe, zaświadczenie o ukończeniu kursu lub szkolenia (kserokopie, oryginały do wglądu)
- Świadectwa pracy oraz inne dokumenty niezbędne do ustalenia uprawnień (kserokopie, oryginały do wglądu)
- W przypadku odbywania służby wojskowej - książeczkę wojskową (kserokopię strony identyfikacyjnej ze zdjęciem oraz strony, na której podany jest okres odbywania służby, oryginał do wglądu)
- W przypadku wykonywania pracy na podstawie umów cywilnoprawnych (umowa zlecenie, o dzieło, agencyjna lub inna umowa o świadczenie usług) - zaświadczenie od pracodawcy o okresach zatrudnienia oraz wysokości uzyskanego wynagrodzenia brutto, stanowiącego podstawę wymiaru składki na ubezpieczenie społeczne i Funduszu Pracy za poszczególne miesiące
- Osoba pobierająca po ustaniu zatrudnienia, wykonywania innej pracy zarobkowej albo zaprzestania prowadzenia pozarolniczej działalności zasiłek chorobowy, macierzyński, świadczenie rehabilitacyjne - zaświadczenie z ZUS o okresie pobierania zasiłku lub świadczenia wraz z podaną podstawą wymiaru składek na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy
- Osoba pobierajaca rentę z tytułu niezdolności do pracy lub służby, rentę szkoleniową - zaświadczenie wydane przez ZUS/KRUS o okresie pobierania renty oraz orzeczenie o zdolności do pracy
- W przypadku prowadzenia pozarolniczej działalności lub współpracy:
-
- zaświadczenie z ZUS potwierdzające okres opłacania oraz podstawę wymiaru składek na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy,
- decyzja o wykreśleniu wpisu z ewidencji działalności gospodarczej (kserokopia, oryginał do wglądu),
- numer REGON i EKD.
- W przypadku rolników zwalnianych z pracy:
-
- decyzja z KRUS o podleganiu ubezpieczeniu społecznemu rolników (kserokopia, oryginał do wglądu),
- nakaz płatniczy (kserokopia, oryginał do wglądu),
- Osoby opuszczające zakłady karne i areszty śledcze:
-
- świadectwo zwolnienia z aresztu lub zakładu karnego (kserokopia, oryginał do wglądu)
- w przypadku wykonywania pracy w okresie tymczasowego aresztowania lub odbywania kary pozbawienia wolności zaświadczenie o okresie jej wykonywania oraz wysokości uzyskanego wynagrodzenia brutto za poszczególne miesiące.
- Dokument stwierdzający przeciwwskazania do wykonywania określonych prac - jeżeli taki dokument osoba posiada.
- Decyzję urzędu skarbowego o nadaniu numeru identyfikacji podatkowej (NIP).
Osoba niepełnosprawna, oprócz w/w dokumentów przedkłada dokument potwierdzający stopień niepełnosprawności (kserokopia, oryginał do wglądu)
Informacja wytworzona przez:
Roman Furga
email: wazw@praca.gov.pl tel.:48 676 27 94 w. 134 fax: 048 677 90 05 , w dniu: 18‑04‑2007 12:23:00
email: wazw@praca.gov.pl tel.:48 676 27 94 w. 134 fax: 048 677 90 05 , w dniu: 18‑04‑2007 12:23:00
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Adam Kmiecik
email: akmiecik@finn.pl tel.:(42) 684 98 91 fax: (42) 684 98 92 , w dniu: 18‑04‑2007 12:23:00
email: akmiecik@finn.pl tel.:(42) 684 98 91 fax: (42) 684 98 92 , w dniu: 18‑04‑2007 12:23:00
Data ostatniej aktualizacji:
05‑08‑2021 14:07:45
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|