Dokumenty niezbędne do rejestracji


Dokumenty niezbędne do ustalenia statusu bezrobotnego i uprawnień rejestrowanych osób określa Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 kwietnia 2020 r. w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy (Dz.U.2020, poz. 667)

Osoba rejestrująca się przedkłada pracownikowi powiatowego urzędu pracy dokonującemu rejestracji:

  • Dowód osobisty lub inny dokument tożsamości wraz z potwierdzeniem zameldowania
  • Dyplom, świadectwo ukończenia szkoły lub świadectwo szkolne, dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe, zaświadczenie o ukończeniu kursu lub szkolenia (kserokopie, oryginały do wglądu)
  • Świadectwa pracy oraz inne dokumenty niezbędne do ustalenia uprawnień (kserokopie, oryginały do wglądu)
  • W przypadku odbywania służby wojskowej - książeczkę wojskową (kserokopię strony identyfikacyjnej ze zdjęciem oraz strony, na której podany jest okres odbywania służby, oryginał do wglądu)
  • W przypadku wykonywania pracy na podstawie umów cywilnoprawnych (umowa zlecenie, o dzieło, agencyjna lub inna umowa o świadczenie usług) - zaświadczenie od pracodawcy o okresach zatrudnienia oraz wysokości uzyskanego wynagrodzenia brutto, stanowiącego podstawę wymiaru składki na ubezpieczenie społeczne i Funduszu Pracy za poszczególne miesiące
  • Osoba pobierająca po ustaniu zatrudnienia, wykonywania innej pracy zarobkowej albo zaprzestania prowadzenia pozarolniczej działalności zasiłek chorobowy, macierzyński, świadczenie rehabilitacyjne - zaświadczenie z ZUS o okresie pobierania zasiłku lub świadczenia wraz z podaną podstawą wymiaru składek na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy
  • Osoba pobierajaca rentę z tytułu niezdolności do pracy lub służby, rentę szkoleniową - zaświadczenie wydane przez ZUS/KRUS o okresie pobierania renty oraz orzeczenie o zdolności do pracy
  • W przypadku prowadzenia pozarolniczej działalności lub współpracy:
    • zaświadczenie z ZUS potwierdzające okres opłacania oraz podstawę wymiaru składek na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy,
    • decyzja o wykreśleniu wpisu z ewidencji działalności gospodarczej (kserokopia, oryginał do wglądu),
    • numer REGON i EKD.
  • W przypadku rolników zwalnianych z pracy:
    • decyzja z KRUS o podleganiu ubezpieczeniu społecznemu rolników (kserokopia, oryginał do wglądu),
    • nakaz płatniczy (kserokopia, oryginał do wglądu),
  • Osoby opuszczające zakłady karne i areszty śledcze:
    • świadectwo zwolnienia z aresztu lub zakładu karnego (kserokopia, oryginał do wglądu)
    • w przypadku wykonywania pracy w okresie tymczasowego aresztowania lub odbywania kary pozbawienia wolności zaświadczenie o okresie jej wykonywania oraz wysokości uzyskanego wynagrodzenia brutto za poszczególne miesiące.
  • Dokument stwierdzający przeciwwskazania do wykonywania określonych prac - jeżeli taki dokument osoba posiada.
  • Decyzję urzędu skarbowego o nadaniu numeru identyfikacji podatkowej (NIP).

Osoba niepełnosprawna, oprócz w/w dokumentów przedkłada dokument potwierdzający stopień niepełnosprawności (kserokopia, oryginał do wglądu)

Informacja wytworzona przez:
Roman Furga
email: wazw@praca.gov.pl tel.:48 676 27 94 w. 134 fax: 048 677 90 05
, w dniu:  18‑04‑2007 12:23:00
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Adam Kmiecik
email: akmiecik@finn.pl tel.:(42) 684 98 91 fax: (42) 684 98 92
, w dniu:  01‑01‑1970 01:00:00
Data ostatniej aktualizacji:
05‑08‑2021 14:07:45
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany article-history-date-create Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
article-history-load-more
article-show-archive